چهره تازه سفرهای هوایی با پنج فناوری آینده

با گسترش دنیای فناوری در حوزه هوا و فضا، شرکتهای بسیاری به تولید خودورهای فضایی جدید با فناوری‌های نوین و ظاهر مدرن پرداخته‌اند که نویدبخش یک آینده راحت و پر سرعت برای مسافران پروازی است.

بر اساس یک گزارش جدید، هواپیماهای فراصوت،‌ پرواز با آرایش خاص و سوخت‌گیری مجدد در میان آسمان، برخی از مفاهیمی هستند که می‌توانند سفرهای هوایی را کاملا تغییر دهند. در همین راستا، سایت نشنال‌جئوگرافیک به معرفی پنج فناوری آینده برای مسافران سفرهای هوایی پرداخته است.


ادغام عناصر




ادامه مطلب ...

آیا آسیمو هم چنان باهوش ترین ربات دنیاست؟/ویدئو

کلیپ زیر از شبکه بی بی سی گوشه ای از توانایی های ASIMO را نشان می دهد.


ادامه مطلب ...

پردازنده 16 هسته ای AMD



شرکت AMD اولین پردازنده 16 هسته ای خود به نام Opteron 6200 را به نمایش گذاشت. در مقایه با آخرین هسته طراحی شده توسط AMD ، به نام بولدزر با 12 هسته ،  opteron 6200 25-30 درصد سریع تر است. این پردازنده تنها برای سرورها که چندین کار را مستقل و به صورت موازی انجام می دهند،طراحی و تولید شده  است. تولید این پردازنده کمک شایانی به شرکت هایی می کند که قصد ایجاد ابررایانه را برای محاسبات علمی دارند.


قیمت Opteron 6200  بین 500 تا 1000 دلار و هر هسته آن سرعتی بین 1.6 تا 2.6 گیگا هرتز دارد.

عرضه نخستین ویدئو پروژکتور همراه توسط Dell



شرکتDell نخستین ویدئو پروژکتور همراه خود را با نام Dell M110 عرضه کرد. کوچکی این ویدئو پروژکتور به حدی است که به راحتی بر روی کف دست قرار می گیرد. این ویدئو پروژکتور با استفاده از تکنولوژی DLP ساخته شده و رزولوشن آن 1280*800 با کنتراست 10000:1 است.

 

Dell M110 هم چنین دارای 1 گیگابایت حافظه داخلی است. از دیگر قابلیت های آن می توان به پخش فایل ها از طریق اتصال مستیقیم به حافظه های فلش و microSD ، ورودی HDMI و A/V و پخش کننده صدا با قدرت 1W اشاره کرد.

اتومبیل های متصل به اینترنت/ویدئو

امروزه شاهد استفاده فراگیر از اینترنت هستیم. یکی از موارد استفاده اینترنت در اتومبیل ها می باشد. در فیلم زیر یک نمونه از این موارد نشان داده شده است.




لینک دانلود: