Semantic Technology: Sharing a Large Market Space


It is always interesting to talk shop with the experts in a new technology arena. My interview with Luca Scagliarini, VP of Strategy and Business Development for Expert System, and Brooke Aker, CEO of Expert System USA was no exception. They had been digesting my research on Semantic Software Technologies and last week we had a discussion about what is in the Gilbane report.

ادامه مطلب ...

از گونه‌های دیجیتالی حیات چیزی شنیده‌اید؟


تا به حال چیزی در مورد آویدیان‌ها شنیده‌اید؟ اصلا فکر می‌کنید موجودی که از زمان تغذیه می‌کند، به سرعت تکثیر می‌شود، از انتخاب طبیعی تبعیت می‌کند، قابلیت تکامل و بهبود حافظه‌اش را دارد و حتی‌ می‌تواند به گذشته پیش از تکاملش بازگردد، باید چطور موجودی باشد؟

یک قهرمان تازه سری کتاب‌های علمی‌تخیلی که نویسنده‌اش ارادت خاصی به داروین داشته یا یک جانور فضایی کوچک که از کره‌ای بسیار‌شبیه به زمین و قوانین آن آمده است؟ هیچکدام!

به گزارش آی تی آپدیت به نقل از خبرآنلاین، آویدیان‌ها تنها اشکال دیجیتالی از حیات هستند که در یک پلت‌فرم نرم‌افزاری به نام آویده زندگی می‌کنند. ژنوم آنها هم مانند بسیاری از میکرورگانیسم‌ها خطی است با این تفاوت که از چندین خط کد تشکیل شده است. آنها مانند موجودات زنده بر سر به دست آوردن منابع با یکدیگر رقابت می‌کنند، تکثیر می‌شوند، جهش پیدا می‌کنند و کامل‌تر می‌شوند. آویدیان‌ها یا اشکال دیجیتالی شبیه به آنها در نهایت می‌توانند به گونه‌هایی از حیات هوشمند مصنوعی تبدیل شوند.

ادامه مطلب ...