میانجی‌های بی‌سیم مغز

 همشهری آنلاین:
میانجی‌های بی‌سیم مغز- ماشین ممکن است روزهای ذهن‌ها را در زمان واقعی برای داده‌های گفتاری اسکن کنند تا به افراد دچار ضایعه مغزی برای سخن گفتن کمک کنند.

به گزارش لایوساینس اخیرا دانشمندان یک میانجی مغز- ماشین ساخته‌اند که به ارتباط برقرار کردن مجدد افرادی که دیگر نمی‌توانند صحبت کنند با خواندن امواج مغزی آنها با استفاده از الکترودهایی که در مغز آنها کار گذاشته شده است، کمک می‌کند.

 متاسفانه نشان داده شده است که این میانجی‌ها بسیار کند هستند، یعنی حدود یک کلمه را در دقیقه تایپ می‌کنند، که مکالمات و تعاملات اجتماعی معمول را تقریبا ناممکن می‌کند.

ادامه مطلب ...

عینک جدیدشب را به روز تبدیل می‌کند

جام جم آنلاین: دانشمندان مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت عینکهای دید در شب جدیدی ابداع کرده اند که می توانند با تبدیل شب به روز به کارمندان آمبولانسهای هوایی در شبها کمک بسیاری کنند.

این تکنولوژی پیشتر برای ماموریتهای نظامی یا جاسوسی مورد استفاده قرار می گرفت زیرا قادر است میزان نور محیط را 10 هزار بار افزایش داده و شب را به روز تبدیل کند.

به گفته سازندگان این محصول، با کمک این عینکهای دید در شب می توان نور یک سیگار روشن از فاصله 16 کیلومتری و حتی جزئیاتی مانند بافت تنه یک درخت را دید.

این ابزار به خصوص برای نیروهای امدادی که در هنگام شب ناچار به فرود در مکانی هستند مفید خواهد بود زیرا با کمک آن می توانند درختان و خطوط برق محل را دیده و منطقه ای مناسب را برای فرود آمدن انتخاب کنند.

ادامه مطلب ...