ذخیره سازی اپتیکی فراچگال – بر روی یک فوتون



پژوهشگران دانشگاه راچستر به موفقیت اپتیکی بزرگی دست یافته اند که به آن ها این امکان را می دهد که تمام داده های مربوط به یک تصویر را در یک فوتون به رمز در آورند ، تصویر را برای ذخیره سازی ، کند کرده و سپس آن را دست نخورده باز یابی کنند . در حالی که تصویر آزمون اولیه فقط از چند صد پیکسل تشکیل شده بود ، با روش جدید می توان مقدار عظیمی از اطلاعات را ذخیره کرد .
تصویر « UR » برای دانشگاه راجستر ( University of Rochester ) ، با استفاده از یک تپ نور ساخته شده بود و گروه هر بار می تواند صد ها از این تپ ها را در یک سلول کوچک چهار اینچی قرار دهد . فشرده ساختن این تعداد اطلاعات در این فضای کوچک و باز یافت دست نخورده ی آن دری را به سوی میانگیری اپتیکی – ذخیره سازی اطلاعات به صورت نور – باز می کند .

ادامه مطلب ...

آیندة فناوری از نگاه گارتنر

گاردر- تحلیلگر گارتنر- در مورد فناوری و در زمینه‌هایی که مدیران اجرایی و افراد حرفه‌ای در فناوری اطلاعات باید به آنها توجه داشته باشند، پیش‌بینی‌هایی کرده است. با این که ظاهراً تأثیر کلی این روندها در سال جاری میلادی مشاهده نخواهد شد، اما مدیران اجرایی باید اکنون دست به اقدام بزنند، به‌گونه‌ای که به‌طور کامل بتوانند از فرصت‌های در پیش رو بهره‌برداری کنند.

داریل پلامر- معاون مدیریتی گارتنر- می‌گوید: «موضوع‌ها و روندهایی که امسال به آنها پرداخته شده، نشان‌دهندة تمرکز روی افراد، محیط و روش‌های جایگزین برای خرید و فروش فناوری‌ها و سرویس‌های فناوری اطلاعات هستند.» او ادامه می‌دهد: «این عرصه‌ها، تحولاتی شگرف در پی خواهند داشت، به‌گونه‌ای که تمامی صنعت را می‌توانند متحول کنند.»

ادامه مطلب ...