دومین استاندارد ملی در حوزه فناوری نانو تدوین شد


دومین استاندارد ملی در حوزه فناوری نانو با عنوان "آئین کار سلامت و ایمنی در محیط های کار با نانومواد" از سوی کمیته استانداردسازی فناوری نانو تدوین و منتشر شد.

به گزارش کائسنا به نقل ار خبرنگار مهر، کمیته استانداردسازی فناوری نانو ایران (ISIRI/TC229) با انجام کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی و با استفاده از استانداردهای منتشر شده ISO، ASTM و NIOSH این استاندارد را تهیه و تدوین کرده است.
هدف از تدوین استاندارد "آئین کار سلامت و ایمنی در محیط های کار با نانومواد" ارائه راهنمایی هایی است که بتواند به ایجاد کنترل های اختصاصی و در نتیجه حفظ سلامتی و ایمنی کارکنان و محیط زیست در محیط های کاری نانو کمک کند.

این استاندارد در کلیه محیط های کاری نانو کاربرد دارد و می تواند توسط مدیران، متخصصان و کارکنان این محیط ها با هدف ایجاد محیط کار سالم، حفظ سلامت کارکنان، آموزش کارکنان، تهیه آئین نامه های کار اختصاصی و تهیه تجهیزات و امکانات ایمنی مورد نیاز به کار گرفته شود.

استاندارد "آئین کار سلامت و ایمنی در محیط‌های کار با نانومواد" در دویست و چهل و دومین اجلاس کمیته ملی میکروبیولوژی به عنوان استاندارد ملی ایران به تصویب سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران رسید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد