کارت ویزیت رایانه ای

اولین کارت ویزیت رایانه ای از سوی یک شرکت امریکایی تولید شد. این کارت ویزیت که به نام rcard وارد بازار شده است ، حدود 40دلار قیمت دارد و در ابعاد یک کارت اعتباری معمولی و حاوی نام ، نشانی و دیگر اطلاعات مورد نیاز است.

در ضمن rcard دارای یک گیگابایت حافظه فلاش و پورت usbاست که کارت را به رایانه وصل می کند و می تواند فیلم ، عکس ، تصاویر گرافیکی و متن را از رایانه روی کارت بارگذاری کند و سپس این اطلاعات را روی نمایشگر رنگی LCD، دو اینچی خود به نمایش بگذارد.

rcard می تواند کاربردهای وسیعی در آینده داشته باشد ازجمله این که می توان به عنوان یک کارت اعتباری و یا کارت هویت الکترونیکی از آن استفاده کرد و یا اطلاعات حساس و مهم مانند گروه خون ، آلرژی ها یا بیماری های مزمن مصرف کننده را در آن ذخیره کرد. البته این کارت ویزیت به دلیل داشتن یک نوار مغناطیسی گزینه ای می تواند به عنوان یک کارت پرداخت و عضویت هم به کار رود.

بنابر اعلام محققان موسسه نجوم دانشگاه کمبریج لندن ، بزرگترین تلسکوپ جهان پس از آن که بیش از 20سال از طرح ایده ساخت آن می گذرد، بزودی چشمان خود را به سمت آسمان باز خواهد کرد. این تلسکوپ عظیم 120میلیون دلاری ، موسوم به ال بی تی ، که زیر آسمان صاف و شفاف آریزونا مستقر شده ، در واقع دوچشمی است و به اخترشناسان امکان خواهد داد تا کیهان را با جزییات بیشتر و در اعماق ژرف تر بکاوند. در واقع ال بی تی که برخلاف اکثر تلسکوپ های امروزی که حاوی یک آینه برای جمع آوری نور هستند، تلسکوپ دوچشمی متشکل از دو آینه 8.4 متری است و یک گام مهیج رو به جلو برای نجوم محسوب می شود که نه تنها یک اتفاق بزرگ در این حوزه علمی به حساب می آید بلکه امکان پیاده سازی برخی از فناوری های تازه را که برای همه تلسکوپ های بزرگ نسل آینده حیاتی خواهد بود، فراهم می کند.

طی هفته گذشته خبر ساخت مینی مغناطیس سنجی که برای ثبت امواج مغزی مورد استفاده قرار می گیرد هم در صدر اخبار علمی قرار داشت.

این فناوری نوین از سوی محققان انستیتو ملی استاندارد و فناوری امریکا ارائه شده و ضریب دقت بسیار بالایی دارد. در واقع این طیف سنج مغناطیسی در کنار ابعاد فوق العاده کوچکی که دارد، چندان گران قیمت نیست و از ضریب دقت حیرت آور یک یک میلیونیم یک میلیارد تسلا برخوردار است.

این در حالی است که تاکنون این رقم پیچیده در سیستم های ابررسانای گران قیمت و با چگالی بالا که به آنها SQUID می گویند، مورد استفاده قرار می گرفته است.

از آنجا که تیم تحقیقاتی این پروژه از این فناوری نوین برای ثبت امواج قلب موش استفاده کرده اند، اکنون امیدوارند تا بتوانند از آن برای ثبت امواج مغزی انسان هم کمک بگیرند.

  • مرجع:jamejam daily
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد