کیف پول همراه روی شبکه مخابراتی GSM

انجمن حمایت از شبکه مخابراتی GSM موسوم به (GSMA) قصد دارد، طی توافق‌نامه‌ای با شرکت Western Union، سرویس جدیدی را روی تلفن‌های همراه راه‌اندازی کند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از خبرگزاری سلام، با اجرای این قرارداد، پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک سرویس انتقال وجوه نقد با استفاده از تلفن‌همراه روی شبکه مخابراتی GSM برای مشترکان راه‌اندازی شود. گفتنی است هم‌اکنون بیش از 700 شرکت مخابراتی از این شبکه برای مشترکان خود استفاده می‌کنند.
شرکت Western Union و انجمن GSMA قصد دارند فناوری نوین تجاری و اقتصادی را روی تلفن‌های همراه راه‌اندازی کنند. با استفاده از این سیستم، اپراتورهای تلفن‌همراه می‌توانند امکان ارسال و دریافت مبالغ نقدی در حجم کم را در اختیار مشترکان خود قرار دهند. مشترکان با استفاده از تلفن‌همراه خود می‌توانند مبالغ مورد نظر خود را چندین بار در روز انتقال دهند.
"راب کانوی"( Rob Conway) مدیرعامل GSMA در این باره گفت: «سرویس نقل و انتقال وجوه نقد از طریق تلفن‌همراه موسوم به Mobile money transfers می‌تواند نقطه عطفی برای ارتقای سرویس‌های اقتصادی و تجاری روی تلفن‌همراه باشد.»
گفتنی است مشترکان به منظور استفاده از این سرویس می‌توانند با سیستم جهانی انتقال پول شرکت Western Union که هم‌اکنون در حال استفاده است متصل شوند و با استفاده از نرم‌افزار mobile wallet روی تلفن‌همراه خود مبالغ مورد نظر را به حساب‌های دیگر منتقل کنند.
پیش‌بینی می‌شود نخستین سرویس تجاری تلفن‌همراه برای نقل و انتقال پول به صورت مستقیمت، طی سه‌ماهه نخست سال 2008 راه‌اندازی شود و در اختیار مشترکان قرار بگیرد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد