تکنولوژی centrino

تمامی اطلاعات در مورد نسل جدید سنترینوacademist.net centrino سنترینو

نسخه جدید سنترینو نه تنها از لحاظ فنی بسیار جدید می‌باشد، مثلا دارای یک پردازنده Dual-Core و همچنین یک باس سریعتر سیستم می‌باشد، بلکه باید به اسم آن نیز عادت کرد چرا که پنتیوم خوب و قدیمی دیگر کار خود را انجام داده است.

در این مقاله تمام اطلاعات فنی در مورد Napa را به شما خواهیم گفت. ما به شما خواهیم گفت که چگونه اینتل موفق به ساخت پردازنده Core Duo به گونه‌ای که سریعتر باشد و با این حال در مصرف برق نیز صرفه‌جویی شود.

به جز این، اطلاعاتی نیز در مورد چیپ‌‌ست‌های جدید گروه ۹۴۵ و همچنین شبکه بی‌سیم مدل ۳۹۴۵ ABG از Napa به شما خواهیم داد.

Core Duo: پردازنده جدیدacademist.net centrino سنترینو

نسل جدید سنترینو مانند مدل‌های قبلی دارای یک چیپ‌ست، پردازنده و مدل شبکه بی‌سیم می‌باشد. تمام قطعات تشکیل دهنده آن محصول اینتل می‌باشند. اصلی‌ترین بخش در این مجموعه که به نام Yonah معروف است یک پردازشگر توسعه یافته با دو هسته پردازشی می‌باشد که در اصل به نام Core Duo خوانده می‌شود.

بدینوسیله دوران Dual-Core در نوت‌بوک‌ها نیز شروع شد. نام این سیستم‌های قابل حمل که دارای دو هسته پردازشی می‌باشند، معروف به Centrino Duo Mobile Technology می‌باشد.

آیا دو هسته بودن مساوی با دوبرابر شدن قدرت اجرا می‌باشد؟

این کار را حتی اینتل هم نمی‌توان عملی کند. اما جا دارد گفته شود که نوت‌بوک‌هایی که دارای Yonah می‌باشند در سرعت تفاوت قابل توجهی نسبت به کامپیوترهای دیگر پیدا کرده‌اند. کسانی که خواهان قیمت‌های ارزانتری می‌باشند، باید به طرف پردازشگرهای یک هسته‌ای Yonah بروند. این نوت‌بوک‌ها نام معمول Centrino Mobile Technology را دارا می‌باشند. اینتل به پردازشگر جدید نام جدیدی را داده است. پردازشگر دو هسته‌ای نام Core Duo Processor و مدل Yonah و با یک هسته به نام Core Solo Processor معروف شده‌اند.

پس باید با اسم پنتیوم خداحافظی کرد چرا که در دنیای جدید دو هسته‌ای این اسم دیگر قادر به خدمت نیست. Yonah در اوایل کار با فرکانس ساعت ۱.۶۶ گیگاهرتز تا ۱/۱۶ گیگاهرتز وجود خواهد داشت اما در مدل‌های رسمی پردازشگر‌های Core-Duo/Solo مانند پنتیوم M که نوع مدلش توسط کد سه عددی با بقیه تفاوت داشت، دیگر فرکانس ساعتی وجود نخواهد داشت.

بدینوسیله اینتل خبر می‌دهد که قدرت و کارایی یک پردازشگر تنها بوسیله فرکانس ساعتی آن نمی‌باشد. با کمک این تیوری اینتل از سوال و صحبت در مورد اینکه چرا مدل جدید Yonah که دارای ۲.۱۶ گیگاهرتز می‌باشد از پنتیوم M۷۸۰ که دارای ۲.۲۶ گیگاهرتز است و مدت زیادتریست که به بازار مصرف ارایه شده است، کندتر کار می‌کند، جلوگیری کرد.

شماره مدل پردازشگرهای Core-Duo/Solo از یک حرف الفبا و چهار عدد تشکیل شده است. حرف موجود نشان دهنده میزان مصرف برق پردازشگر می‌باشد، T به منزله مدل استاندارد، L برای Low-Voltage (LV)i و U برای Ultra-Low-Voltage(ULV)i که بیشتر قابل دید در نوت‌بوک‌ها می‌باشد، به کاربرده می‌شوند.

ULV-Yonahs و همچنین نسخه سلرون مدت بیشتری را صرف خواهند کرد تا به بازار مصرف ارایه شوند. عدد چهاررقمی قدرت کارآیی پردازنده را نشان می‌دهد. هر چه بیشتر، بهتر. تمام شماره مدل‌های پردازنده‌های Yonah را در لیست زیر می‌بینید:

لیست ۱:

Processor name

Clock rate (GHz)

Core Duo T۲۶۰۰

۲,۱۶

Core Duo T۲۵۰۰

۲,۰۰

Core Duo T۲۴۰۰

۱,۸۳

Core Duo T۲۳۰۰

۱,۶۶

Core Solo T۱۳۰۰

۱,۶۶

Core Duo Low Voltage L۲۴۰۰

۱,۶۶

Core Duo Low Voltage L۲۳۰۰

۱,۵۰

در ابتدا نوت‌بوک‌های ارزان قیمت که برای مبتدیان کاربردی‌تر می‌باشند و متعلق به نسل جدید سنترینو هستند با مارک Core Solo T۱۳۰۰ و دستگاه‌هایی که برای افراد نیمه پیشرفته می‌باشند با مارک Core Duo T۲۳۰۰ یا T۲۴۰۰ علامتگذاری شده‌اند. همانند پنتیوم M، اینتل مدل‌های بهتر Core Duo را با افزایش قیمت به فروش می‌رساند.

به همین علت نیز Core Duo T۲۵۰۰ و T۲۶۰۰ را تنها می‌توان در بخش نوت‌بوک‌های گرانقیمت پیدا کرد.

academist.net centrino سنترینودو هسته- سرعت بیشتر:

دو هسته موجود در پردازنده Core Duo Yonah مهمترین بخش جدید شده در Napa می‌باشند. با کمک Dual Core پردازنده دارای دو واحد عملیاتی می‌باشد که به موازات هم دستورات نرم‌افزارها را عملی‌ می‌کنند.

بیشترین سود از این سرعت را نرم‌افزارهایی خواهند برد که به گونه‌ای برنامه ریزی شده‌اند که پردازنده با دو قسمت از برنامه همزمان کار کند.

مثلا نسخه جدید Adobe Photoshop و Adobe Premiere و همچنین برنامه‌های Encoding مانند Nero Recode می‌توانند از این سود استفاده کند. هم اکنون بیشتر سازندگان نرم‌افزارها سعی دارند تا برنامه‌های خود را با عملکرد پردازنده‌های Dual -Core تنظیم و تهیه کنند به خصوص که پردازشگرهای Dual-Core که متعلق به اینتل می‌باشند وهمچنین AMD برای کامپیوترهای دسک تاپ حدود بیش از شش ماه است که به بازار ارایه شده‌اند.

حتی اگر نرم‌افزار مورد نظر از Hyper-Threading حمایت کند، یک پردازنده دو هسته‌ای می‌تواند راه را کاملا باز کند:

به جای استفاده از دو پردازشگر همزاد (منطقی) مانند: Hyper-Threading ، دستورات برنامه‌ها اکنون از دو واحد پردازشگر فیزیکی استفاده می‌کنند. حتی اگر از برنامه‌هایی استفاده می‌کنید که برای Dual-Core ساخته نشده‌ باشند، پردازشگر دو هسته‌ای دارای سودهایی برای آن می‌باشد: می‌تواند به جای کار کردن برای دو قسمت از یک نرم‌افزار، برای دو نرم‌افزار مختلف در آن واحد کار کند که به نام Multi-Tasking معروف است. برای مثال هنگامی که شما در حال بازی کردن با کامپیوتر می‌باشید، در کنار آن ویروس‌یاب نیز فعال باشد.

خود پردازنده Core Duo علاوه بر اینکه دارای شکلی دو هسته‌ای با اندازه ۹۰,۳qmm می باشد تنها کمی از پنتیوم M جدید با اندازه ۸۷,۶۹mm بزرگتر می‌باشد. Yonah می‌تواند با توجه به طرح ساخت ۶۵ نانو متری خود ۱۵۱ میلیون ترانزیستور را بر روی این صفحه جای دهد.

در پنتیوم Dothan)M) که تکنولوژیی در ۹۰ نانومتر بود میزان ترانزیستورها ۱۴۰ میلیون بودند. اطلاعات لازمه را در جدول زیر می یابید:

Processor

Core Duo/Core Solo

Pentium M

Code name

Yonah

Dothan

Clock rate

۱,۶۶ - ۲,۱۶ GHz

۱,۶ - ۲,۲۶ GHz

FSB

۶۶۷ MHz

۵۳۳ MHz

L۲-Cache

۲ MB

۲ MB

Production Technique

۶۵ Nanometer

۹۰ Nanometer

Size

۹۰,۳ qmm

۸۷,۶ qmm

Transistors

۱۵۱ Millionen

۱۴۰ Millionen

academist.net centrino سنترینوتکنیک کاشه ارزشمند:

اینتل به Yonah موارد اضافه‌ای بخشیده که او را علاوه بر اینکه دارای فرکانس ساعتی کمی می‌باشد، قابل مقایسه با بردارانش به نام Dual-Core در کامپیوترهای دسک تاپ می‌سازد.

برای مثال Core Duo دارای یک کاشه L۲ کلی با دو مگابایت برای هر دو پردازشگر می‌باشد. در پنتیوم D هر هسته دارای یک کاشه L۲ یک مگابایتی می‌باشد. کاشه کلی Yonah بسیار سودمندتر است به خصوص در زمانی که به هر دو هسته پردازشگر به طور کامل فشاری وارد نمی‌شود چراکه در این صورت آن هسته‌ای که بیشتر تحت بار و کار قرار دارد میزان کاشه مورد نیاز خود را بر می‌دارد در حالیکه هسته دیگر به میزان کمی‌از کاشه نیاز دارد چون کار کمتری دارد و یا ممکن است اصلا کاری به او محول نشده باشد.

در پنتیوم D به یک هسته بیش از یک مگابایت کاشه تعلق نمی‌گیرد حتی اگر هسته کناری به کاشه خود اصلا احتیاج نداشته باشد.

علاوه بر این اگر یک هسته در پنتیوم D نیاز به اطلاعاتی داشته باشد که در کاشه هسته کناری قابل یافتن باشد، باید این اطلاعات توسط BUS در پردازشگر انتقال یابند که این کار از کیفیت کاسته و مصرف برق را بالا می‌برد. در کاشه کلی Core Duo چنین عملی لازم نمی‌باشد.

Yonah تنها به نوت‌بوک‌ها اختصاص ندارد بلکه در کامپیوترهای Mini نیز دست به کار برای راحتی خانه و خانواده شده است. برای اینکه بتوانید از موسیقی و تلویزیون و تصاویر لذت ببرید، باید قدرت پردازش مولتی‌مدیا که در پردازشگر قرار دارد، به اندازه باشد.

academist.net centrino سنترینواینتل می‌گوید که Yonah به خصوص در زمینه گفته شده در بالا از پنتیوم M بهتر است و از لغتی به نام Digital Media Boost در Core Duo صحبت می‌کند. این اسم نشانگر آن است که برای مثال در Yonah ده دستور جدید SSE۳ Multimedia اضافه شده است.

پنتیوم ۴ و همچنین پردازشگر نوت بوک‌های AMD از نوع Turion ۶۴ زمان طولانی‌تری است که با SSE۳ آشنایی دارند. به جز این Yonah می‌تواند دستورات مولتی‌مدیا را سریعتر باز کند و در هنگام کار با آنها، با کیفیت بالاتری آنها را ارایه دهد.

اینتل اینگونه گفته است که برای نرم‌افزارهای مولتی‌مدیا، قدرت کارایی floating point را در Core Duo بالا برده است. بالا رفتن سرعت در Yonah همچنین از سرعت FSB یا Front-Side-Bus می‌باشد.

ارتباط بین پردازشگر و سری چیپ در پنتیوم M تنها با ۵۳۳ مگاهرتز بود در صورتی که در Yonah سرعت FSB‌ هم اکنون با ۶۶۷ مگاهرتز می‌باشد.

academist.net centrino سنترینوصرفه جویی Core Duo در مصرف برق

هنگامی که پردازشگر یک نوت بوک سریع می‌باشد، برای ما بسیار لذت‌بخش است. اما مورد مهم در این میان صرفه‌جو بودن پردازشگر در مصرف برق است چرا که هنگامی که باطری خالی شود دیگر قدرت پردازشگر هیچ نقش اساسی را نخواهد داشت. Yonah با توجه به اینکه دارای دو هسته می‌باشد، در مقایسه با پنتیوم M برق زیادی را مصرف نمی‌کند:

قدرت طرح گرمایی Thermal Design Power: Yonah یا TDP سی‌و یک وات می‌باشد، بدینوسیله اینتل توضیح داده که بالاترین سطح قدرت گرمایی پردازشگر که فن نوت بوک از چهارچوب باید آن را دور کند چقدر می‌باشد.

در پنتیوم M با FSB ۵۳۳ MHz میزان TDP، بیست و هفت وات و در پنتیوم M با FSB ۴۰MHz این میزان ۲۱ وات است.

TDP تنها بازگو کننده بدترین شرایط یعنی هنگامی که پردازشگر زیر فشار باشد، است و گرنه برای کار روزانه میانگین مصرف برق پردازشگر قابل توجه‌تر می‌باشد. اینتل بنا به ادعای خود، با کمک‌ ترفندهایی این میانگین را در Core Duo پایین نگهداشته است.

در Yonah یک مکانیزم منطقی باعث می‌شود که هر دو هسته در مصرف برق، صرفه‌جویی کنند. اینتل به این مکانیزم Dynamic Power Coordination می‌گوید.

Core Duo دارای تکنیک Speed-Step نیز می‌باشد که توسط آن فرکانس ساعتی و ولتاژ پردازشگر بنا به میزان فشار وارد بر آن تنظیم می‌شود. درجه تنظیم فرکانس ساعتی و ولتاژ که به نام P-State معروف می‌باشند، در Yonah برای هر دو هسته پردازشگر می‌باشند. پس یک هسته نمی‌تواند با فرکانس ساعتی و ولتاژ کامل کار کند در صورتی که هسته دیگر با درجه‌ای متفاوت در فرکانس ساعتی و ولتاژ مشغول کار است.

توجه داشته باشید که اگر هسته‌های پردازشگر کار کمی انجام دهد و یا اصلا کاری برای انجام نداشته باشند (Idle-State) می‌تواند با حالت‌های مختلفی از صرفه‌جویی روی آورند (C-Ststes)

برای مثال زمانی که یک هسته پردازشگر تنها کمی در برق صرفه‌جویی می‌کند یعنی به این صورت که گاهی یک دستور C۱-State)HALT) را اجرا می‌کند و البته بنا به احتیاج بسیار سریع دوباره فعال می‌شود، هسته دیگر در حالت C۳-State) Deep-Sleep) قرار داشته و کمترین مصرف برق را دارد.

با Deep-Sleep و Deep-Sleep به توسعه یافته Yonah حالت‌های Sleep دیگری را هم که باعث صرفه‌جویی در برق می‌شوند را شناسایی کرده است. این حالات را هر دو هسته می‌توانند تنها در آن واحد قبول کرده و به خود بگیرند.

کاشه L۲ در Core Duo نیز قسمتی از کار را برای صرفه‌جویی در برق انجام می‌دهد. اگر پردازنده تنها کمی و یا حتی هیچگونه داده و اطلاعاتی از کاشه L۲ نخواهد، می‌تواند آن را در حافظه نگهداری کرده و بخش‌های مربوطه به کاشه L۲ را خاموش کند. در این صورت Yonah در برق کمی صرفه‌جویی کرده است.

اگر Core Duo تمام کاشه L۲ کلی را خالی کند، می‌تواند خود را به حالت توسعه یافته Deeper Sleep تبدیل کند.

Core Duo فاقد یک مورد است:

در مقایسه با پنتیوم Core Duo، M از لحاظ فنی با وجود کارایی بهتر در مولتی‌مدیا و تکنیک ظریفتری در صرفه‌جویی در برق قدم بزرگی را به جلو گذاشته است.

اما باز هم در Yonah بعضی از مشخصه‌ها که در مدل‌های دسک‌تاپ و یا پرتابل با پردازشگر AMD وجود دارند، دیده نمی‌شود.

پنتیوم Extreme Edition برای مثال دارای Hyper-Threading-Technique علاوه بر دو هسته خود می‌باشد. اگر این پردازشگر را در کامپیوتر داشته باشید در سیستم عامل کلا چهار پردازشگر دیده می‌شود.

تکنیک مجازی کردن (Vanderpool(VT در گروه پنتیوم‌های D-۹۰۰ و پنتیوم چهار ۶۷۲ و ۶۶۲ قابل دید است اما در Yonah نه. در هر حال Yonah توانایی ۶۴ بیت را نیز که در پردازشگرهای دسک‌تاپ دو هسته‌ای پنتیوم D و همچنین پردازشگر نوت بوک Turion ۶۴ از AMD وجود دارد، ندارد.

تمام این عملگرها را به احتمال زیاد اینتل برای جانشین Yonah به نام Merom نگه داشته است.

این پردازشگر در پاییز ۲۰۰۶ به بازار عرضه می‌شود و طرح پردازشگر آن نیز کاملا جدید بوده به گونه‌ای که اینتل آن را "Next Generation Power-Optimized Architecture" می‌نامد.

این متد می‌خواهد بهترین خصوصیات پنتوم ۴ و پنتیوم M را در سیستمی قدرتمند و در عین حال صرفه‌جو در برق به کار برد.

academist.net centrino سنترینوچیپ ست ۹۴۵

از متعلقات نسل جدید سنترینو با ۹۴۵PM و ۹۴۵GM ست‌های چیپ جدید نیز می‌باشد که اینتل آنها را با اسم Calistoga تولید کرده است. این چیپ‌ست‌ها از حافظه DDR۲ که با FSB با سرعت ۶۶۷ مگاهرتز کار می‌کند، پشتیبانی می‌نماید.

همانند مدل‌های قبلی، ۹۴۵PM/GM نیز با حافظه مناسب از Dual-Channel-Modus استفاده می‌کنند. به جز این، حداکثر تا چهار گیگابایت حافظه را نیز پشتیبانی می‌کند.

نوت‌بوک‌های Nap که به عنوان جانشین‌ و یا مکملی‌برای دسک‌تاپ‌ها عمل می‌کنند، عموما با ۴۵PM تکمیل شده‌اند و دارای کارت گرافیک مخصوصی از ATI یا NVidia که از نوع PCI-Express می‌باشند، هستند.

برای مشتریان تاجر و یا بعضی از کاربران دیگر که ساعت باطری برایشان مهمتر از کارایی ۳D می‌باشد، سیستم عامل‌های قابل حمل با ۹۴۵GM پیشنهاد می‌شود.

این چیپ‌ست دارای یک عملکرد گرافیک نصب شده می‌باشد که اینتل به آن نام Graphics Media Accelerator(GMA)۹۵۰ را داده است. GMA۹۵۰ با ۴۰۰ مگاهرتز کار می‌کند و نسبت به مدل قبلی خود به نام GMA۹۰۰ کمی سریعتر می‌باشد.

به جز آن، این چیپ‌ست از کیفیت تصویر HDTV نیز پشتیبانی می‌کند، اما قابل توجه است که نمی‌تواند پردازشگر را در هنگام رمزگشایی فیلم‌های HD که با کد H۲۶۴ فشرده شده‌اند کمک کند.

هنگام اجرا کردن فیلم‌های گفته شده از Blu-Ray یا HD-DVD باید پردازشگر همه فشار را به تنهایی تحمل کند. در نوت‌بوک‌های Napa با این چیپ‌ست، حافظه و پردازشگر اجزا دیگر تشکیل دهنده نوت‌بوک را Southbridge ICH۷M به هم مرتبط می‌کند.

ICH۷M دو انشعاب را برای دیسک درایوهای Serial-ATA و یک پورت را برای دستگاه‌های ATA به موازات آن قرار می‌دهد. در کنار توسط او ۶ انشعاب PCI-Express قابل استفاده قرار داده می‌شوند که برای مثال اجزا تشکیل دهنده Gigabit-Ethernet و WLAN یا Express card می‌توانند از آنها استفاده کنند. به هر حال حداکثر هشت پورت USB-۲.۰ توسط ICH۷M می‌توانند وارد عمل شوند.

نسخه‌های خاصی از ICH۷M می‌خواهند در آینده در کنار تکنولوژی Matrix-Raid که در خود اینتل وجود دارد. از ۱ و RID۰ نیز حمایت کنند.

شبکه بی‌سیم Napa: شبکه بی‌سیم مدل ۳۹۴۵ABG

پلاتفرم سنترینو جدید با شبکه بی‌سیم مدل ۳۹۴۵ABG که در کد شرکتی آن به نام "Golan" معروف است تکمیل می‌شود. این پلاتفرم مانند مدل‌های قبل از خودش شبکه‌های بی‌سیم استاندارد ۸۰۲.۱۱a و ۸۰۲.۱۱g و ۸۰۲.۱۱b را حمایت می‌کند.

فایده بزرگ:

این مدل شبکه بی‌سیم تنها نصف بزرگی مدل‌های شبکه بی‌سیم هم نوع خود را دارا می‌باشد زیرا دارای فرمت PCI-Express-Mini-Card می‌باشد.

علاوه بر این مدل ۳۹۴۵ABG انتقال اطلاعات را به جای انتقال از طریق PCI-Bus مانند مدل‌های شبکه بی‌سیم موجود در فرمت‌های Mini-PCI از طریق ارتباط سریع PCI-Express انجام می‌دهد.

به گفته اینتل مدل جدید شبکه‌های بی‌سیم بیشتر اختصاص به ارتباطات از طریق Voice-over-IP دارد تا در هنگام تلفن زدن از طریق نوت بوک کیفیت صدا بالا برده شود.

گفته شده که مدل ۳۹۴۵ABG زیاد حساس نیست تا اختلالات میان شبکه‌ای، خللی در دریافت سیگنال بوجود آورد و همچنین مدل‌های شبکه بی‌سیم دیگری که مشکل دارند و بر روی شبکه قرار دارند و درهم مرزی شبکه مدل جدید، انتقال اطلاعات را انجام می‌دهند و مشکلی برای او ایجاد نمی‌کنند.

چکیده مطالب:

نسل جدید Centrino قدم بزرگی را از لحاظ فنی به جلو بر می‌دارد. توسط پردازشگر Dual-Core، اینتل قول سرعت بیشتر و در عین دو هسته‌ای بودن پردازشگر مصرف برق کمتر بخصوص در نوت‌بوک‌ها را می‌دهد.

یک نوت بوک استاندارد که بتواند ظرفیت باطری ۸ ساعته‌ای را داشته باشد، هنوز در قدرت و توانایی پلاتفرم‌های Centrino نمی‌باشد، البته این عدم توانایی به خاطر اجزا تشکیل دهنده اینتل در پرداشگرها، چیپ‌ست و مدل شبکه بی‌سیم نمی‌باشد بلکه بیشتر به تکنیک روز باطری و صفحه نمایش بستگی دارد.

ابتدا پس از تولید صفحه نمایش‌های صرفه‌جو و باطری‌های پرتوان، ظرفیت باطری نوت‌بوک‌ها می‌تواند قدمی به جلو بردارد. اینتل می‌خواهد با Yonah مرز کارایی بین کامپیوترهای دسک‌تاپ و نوت بوک را نزدیک‌تر کند بخصوص در بخش مولتی مدیا. "بدینوسیله Yonah نه تنها برای تولید کنندگان نوت بوک بلکه برای تولید کنندگان کامپیوترهای خانگی هم جالب خواهد شد". اینتل نیز می‌تواند بازار آینده را پر بار کرده و از آن بهره‌برداری کند.

Mini-PCها که در خانه قابل استفاده هستند، می‌توانند جلوه خوبی را در مقابل پردازشگرهایی که قدرتمند بوده در عین حال میزان کمی برق مصرف می‌کنند، از خود نشان داده و جایگزین عالی در مقابل پرداشگرهای دسک‌تاپ باشند.

موردی ناخوشایند برای خریداران نوت بوک:

خریداران نوت‌بوک باید عادت استفاده از نام پنتیوم را ترک کنند و به Core Duo و Core Solo به عنوان اسم پردازشگر عادت نمایند. قابل ذکر است که اینتل درصدد آوردن نام‌هایی می‌باشد که توسط آنها دیگر تفاوت بین پردازشگرهای مختلف و نسل‌های سنترینو قابل دید نخواهد بود.

کپی رایت و منابع
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد