فناوری جدید از بدن انسان برای ارسال سیگنالها استفاده می‌کند

یک شرکت ژاپنی در حال تکمیل فناوری جدیدی است که در آن از بدن انسان برای انتقال سیگنالهای الکتریکی میان یک دستگاه پخش موسیقی و هدفون، استفاده می‌شود.

در فناوری جدید شرکت "سونی"، به جای استفاده از سیم برای انتقال سیگنال ها و همچنین برخلاف فناوری "بلوتوث" که در آن از امواج الکترومغناطیسی برای انتقال اطلاعات استفاده می‌شود، بدن انسان نقش منتقل‌کننده سیگنالهای الکتریکی میان دستگاه که به بدن متصل شده و هدفون ها که در گوش قرار دارند را بر عهده دارد.

بر اساس این فناوری، بدن انسان همانند یک خازن درون یک میدان الکتریکی عمل می‌کند که در آن بار الکترواستاتیک(الکتریسته ساکن) میان یک فرستنده و گیرنده جابه‌جا می‌شوند.

در این فناوری لباس های پارچه‌ای که رسانا هستند، سبب باردار شدن بدن انسان می‌شوند و دستگاه فرستنده که به بدن متصل است سیگنال ها را ارسال کرده و هدفون که در گوش قرار دارد با استفاده از الکترودهای ویژه، سیگنال های منتقل شده در بدن را دریافت و آنها را به صوت تبدیل می‌کند.

بار الکتریکی مورد استفاده در این فناوری اندک بوده و سبب ایجاد حس سوزش در بدن انسان نمی‌شود و به علاوه بر خلاف فناوری "بلوتوث"، با سایر تجهیزات رادیویی موجود در محیط نیز اختلال پیدا نمی‌کند.

شرکت "سونی" اعلام کرده‌است در این فناوری بدن انسان می‌تواند در هر ثانیه ‪ ۴۸‬کیلوبایت اطلاعات را منتقل کند
نظرات 1 + ارسال نظر
پندار پنج‌شنبه 1 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 12:11 ب.ظ http://mattlab.dom.ir

مطالب جالب دارید ممنون!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد