با به‌کارگیری فن‌آوری بیومتریک، انگشتان دست مانند کارت‌های اعتبا

یک شرکت ژاپنی با اعلام استفاده از شیوه‌ی جدیدی که به افراد امکان می‌دهد تا‌ با اسکن انگشت دست خود، پول پرداخت کنند، ایده جامعه‌ی بدون پول را به سطح جدیدی رساند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایسنا، هیتاچی، شرکت سازنده‌ی دستگاه‌های الکترونیکی که به همراه یک شرکت سازنده‌ی کارت اعتباری، فن‌آوری بیومتریک (زیست سنجی) را طراحی کرده، اعلام کرد که این سیستم از نظر امنیتی فوق‌العاده است.

بر اساس این گزارش، سیستم مذکور از فن‌آوری بیومتریک استفاده می‌کند تا رگ‌های انگشت فرد را که به عنوان کارت اعتباری یا کارت ATM به کار می‌رود، تشخیص دهد.

فن‌آوری بیومتریک پیش از این توسط بانک‌های بزرگ ژاپنی برای تشخیص مشتریانی که مبادلات را انجام می‌دهند و یا از دستگاه‌های ATM استفاده می‌کنند،‌ استفاده شده است.

در سیستم جدید هیتاچی،‌ فرد به سادگی انگشت خود را در مقابل دستگاه قرار می‌دهد و بدون تماس، تصویری را که با داده‌های فرد در سیستم مطابقت داده می‌شود،‌ اسکن می‌کند.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
nima پنج‌شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 01:18 ب.ظ

با سلام خسته نباشید من می خواستم در وبلاگ و سایت شما تبلیغات کنم ولی چون از رتبه شما در پرشین رنکینگ اطلاع ندارم گفتم قبلش با شما تماس بگیرم
لطفا در پرشین رنکینگ ثبت نام کنید تا رتبه شما مشخص بشه تا بتوانیم در وب شما تبلیغات کنیم
http://rank.fascript.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد