کی اریک درکسلر

کی اریک درکسلر در 25 آوریل 1955 در اوکلند ایالت کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد. پدرش آلن‌باری درکسلریک مدیر مشاور بود و مادرش هازل ادناگاسمن یک آئویدلوژیست (Oudiologist) و یک متخصص در رشته آسیب‌شناسی بود. . وی در پژوهشگاه فناوری ماساچوست (MIT) مشغول به تحصیل شد و لیسانش را در رشته علوم در سال 1977 و فوق لیسانسش را در رشته مهندسی در سال 1979 به پایان رسانید. سپس دکترایش را با نظارت ماروین مینسکی (marvin Minsky) در همان پژوهشگاه آغاز نمود و درنهایت در سال 1991 موفق به اخذ دکترا در رشته فناوری نانومولکولی شد. وی در 18 جولای سال 1981 با کریستین لوئیس پترسون که یک مهندس فارغ‌التحصیل از MIT بود ازدواج کرد.
او مشهورترین شخصیتی است که در زمینه شناساندن پتانسیل‌های فناوری نانو مولکولی به عموم جامعه کارهای اساسی انجام داده است.
درکسلر به شدت تحت تأثیر ایده "محدودیت‌های رشد" بود که در ابتدای دهة‌ 70 مطرح شد. عکس‌العمل او در اولین سال تحصیلش در MIT به این قضیه چنین بود که به دنبال کسی بگردد که بر روی منابع فضایی [منابع خارج از کره زمین] کار کرده باشد. در نهایت او دکتر گراندکی انیل (K.ONILL Geracd) را در پرینستون پیدا کرد. وی فیزیکدانی مشهور بود که بر روی شتاب دهنده‌های ذرات، بسیار تبحر داشت و کارهای برجسته‌ای در زمینه ایده "مهاجرت به فضا" انجام داده بود.
دکسلر در کنار کارهایی که تابستان‌ها در ساختمان اُ‌نیل بر روی نمونه‌های آزمایشگاهی انتقال جرم انجام می‌داد، مقاله‌هایی نیز برای سه دوره کنفرانس "تولیدات فضایی" (که برای اولین بار در پرینستون تشکیل می‌شد) تهیه کرد. وی همچنین در سال 1977 و 1979 مقالاتی با همکاری کیت هنسون ((keith Henson منتشر کرد و اختراعاتی (patents) در هر دو زمینه تولید فاز بخار و تشعشع کننده‌های و گرم کننده‌ها یا خنک کننده‌های فضایی به ثبت رسانید.
در سال 1975 و 1976 در کسلر وارد مطالعات تابستانی ناسا شد. او توانست ورقه نازک فلزی که تنها چند 10 اتم ضخامت داشت را تولید کند و از آن به عنوان ایده‌ای برای ساخت بادبان‌های قایق‌های خورشیدی با بازده بالا استفاده کند.
وی همچنین در زمینه سیاست فضایی نیز فعالیت می‌کرد در سال 1980 به انجمن L5 کمک کرده تا در انعقاد"معاهده ماه" پیروز شوند.
در اواخر دهة 70 او ایده‌های مربوط به فناوری نانو مولکولی را بسط داد و سرانجام توانست به موضوع مورد بحث در سخنرانی معروف ریچاردفاینمن جامه‌عمل بپوشاند . درکسلر از زمانی که در MIT مشغول گذرانیدن فوق لیسانس بود، به پیش‌بینی در زمینه آینده فناوری بسیار علاقه نشان می‌داد. او همچون سایر کسانی که دنیای مدرن آینده را پیش‌بینی می‌کنند، همواره سعی در ایجاد تصاویری باورنکردنی از فناوری های مدرن داشت.
در سال 1986 وی کتاب موتورهای آفرینش را منتشر ساخت این اولین کتابی بودکه طرحی از پتانسیل‌های فناوری نانو مولکولی را ارائه می‌داد.
او اولین کسی بود که دکترایش را در زمینه فناوری نانو مولکولی دریافت نمود او پس تصحیحاتی بر روی رساله دکترانیش آن را با نام "نانوسیستم‌ها محاسبات و ساخت ماشین‌های مولکولی" در سال 1992 منتشر کرد. انتشار این کتاب توانست جایزه AAP را به عنوان بهترین کتاب در زمینة علوم کامپیوتر در همان سال برای وی به ارمغان بیاورد. درکسلر و کریستین پترسون در سال 1986 پژوهشگاه فورسایت (Forsight Institue) را به منظور پیشرفت علوم و مهندسی تولیدات مولکولی پایه‌گذاری کردند.

http://www.e-drexler.com

تحصیلات :
Ph.D. in the field of Molecular Nanotechnology (1991), from an interdepartmental program, Massachusetts Institute of Technology, Cambridge, MA. Dissertation: Molecular Machinery and Manufacturing with Applications to Computation.Supervisor: Marvin Minsky.

M.S from the Department of Aeronautics and Astronautics (1979), Massachusetts Institute of Technology, Cambridge, MA B.S. from the Department of Interdisciplinary Science (1977), Massachusetts Institute of Technology, Cambridge, MA

مجموعه آثار و انتشارات ()

زندگینامه کی اریک درکسلر(زبان اصلی)

کتاب ENGINS OF CREATION()

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد