کامپیوتر رومیزی مایکروسافت با نام Surface

شرکت مایکروسافت رایانه تازه ای به نام Surface با صفحه نمایشگر لمس پذیر (touch-sensitive) عرضه کرده که شبیه یک میز طراحی شده است.



این رایانه به گونه ای طراحی شده است که نیازی به موش و صفحه کلید معمول ندارد و کاربران می توانند به جای آن از انگشتان دست خود برای فرمان دادن به آن استفاده کنند. رایانه میزی Surface همچنین طوری ساخته شده است که بتواند با گوشی های تلفن همراه که رویش گذاشته می شوند ارتباط برقرار کند.

مایکروسافت می گوید هدف اصلی اش فروش این رایانه به موسساتی نظیر هتل ها، کازینوها، فروشنده های تلفن و رستورانها است.

این دستگاه از جمله محصولاتی است که ادعا می شود مجهز به فنآوری چند لمسی (multi-touch) است. این فنآوری رایانه ها را قادر می سازد برای اجرای دستورات، از تماس همزمان چند انگشت به جای موش و صفحه کلید فرمان بگیرند. یکی از نمونه های پر سر و صدای چنین ابزارهایی آی فون iPhone شرکت اپل است که گفته می شود ماه ژوئن به بازار می آید.

شرکت هیولت پکارد Hewlett-Packard نیز در زمینه گسترش فنآوری چند لمسی فعال است و در این زمینه انجام تحقیقات علمی را نیز راهبری می کند.

Surface با صفحه ۷۶ سانتیمتری اش (۳۰ اینچ) قرار است بین ۵ تا ۱۰ هزار دلار فروخته شود. با این حال، مایکروسافت گفته است قصد دارد در چند سال آینده نسخه های ارزان تر این محصول را برای اسفاده در منازل عرضه کند.

همچنین مایکروسافت گفته است که این رده محصولات بازاری چند میلیارد دلاری خواهند بود و استفاده از آنها در آینده از روی میزها و پیشخوان فروشگاه ها به داخل خانه ها گسترش می یابد. این شرکت می گوید گروه کوچکی از افراد قادر خواهند بود همزمان از رایانه Surface استفاده کنند.

در ماه های اخیر فروش محصولات این شرکت بزرگ نرم افزار سازی فراز و نشیب هایی داشته است. در حالیکه فروش دستگاه های بازی Xbox موفقیت آمیز بوده، دستگاه پخش کننده موسیقی موسوم به Zune همچنان با فاصله زیادی از آی پاد شرکت اپل عقب مانده است.

منبع خبر: BBC Farsi
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد